To opowieść o bliskości o rodzinie i o domu. Choroba dziecka nie powinna odbierać cennego czasu spędzanego razem – Domy Ronalda McDonalda są odpowiedzią na podstawowe potrzeby rodzin mierzących się z chorobą dzieci. Spot pokazuje codzienność w Domu Ronalda McDonalda. To tutaj cała rodzina małego pacjenta może prowadzić normalne życie, mimo iż ich prywatny dom znajduje się setki kilometrów od szpitala, w którym otrzymują pomoc.
Aby rodzina mogła być razem
Na początku września rozpoczęliśmy niezwykle istotną kampanią społeczną, która obejmie całą Polskę i potrwa do końca listopada. Naszym celem jest dotarcie do serc i umysłów, aby zwiększyć świadomość o kluczowej roli wsparcia, jakiego potrzebują dzieci długoterminowo hospitalizowane oraz ich rodziny. Domy Ronalda McDonalda są tu symbolem rodziny i bezpieczeństwa, które mogą odmienić trudne chwile z dala od prywatnego domu w pełne bliskości.
Trzeci Dom Ronalda McDonalda w Polsce
Kampania towarzyszy budowie trzeciego w Polsce Domu Ronalda McDonalda, który powstanie przy Instytucie „Pomnik – Centrum Zdrowia Dziecka” w Warszawie. Z przestrzeni: 20 prywatnych pokoi z łazienkami, wspólnej kuchni, pralni, bawialni, ogrodu i biblioteki będą mogli bezpłatnie korzystać rodzice, rodzeństwo objętych leczeniem dzieci, a także bliscy członkowie rodziny.
Nowy Dom Ronalda McDonalda w Warszawie będzie kolejnym krokiem w realizacji misji Fundacji – Aby rodzina mogła być razem. Do tej pory, dwa Domy w Polsce – przy Uniwersyteckim Szpitalu Dziecięcym w Krakowie i w Warszawie przy Dziecięcym Szpitalu Klinicznym UCK WUM – pomogły już ponad 1300 rodzinom.
Filmowa opowieść powstała dzięki ogromnemu zaangażowaniu Przyjaciół
Dzięki Fundacji Ronalda McDonalda czary nie są potrzebne (youtube.com)
Film powstał w przestrzeniach Domu Ronalda McDonalda, który od 2021 roku niesie pomoc rodzinom dzieci leczonych w Dziecięcym Szpitalu Klinicznym Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego. To drugi Dom w Polsce, miejsce, które każdego dnia zapewnia wsparcie i bliskość tym, którzy tego najbardziej potrzebują.
Za produkcję całościowo odpowiada firma Perfectto Event, Dreamage oraz Holcim Polska. Każdy z wymienionych zaangażował się pro bono. DZIĘKUJEMY! Głosu użyczył Andrzej Ferenc.
– Kiedy pierwszy raz zobaczyłam Dom Ronalda McDonalda, byłam pod wrażeniem – tego, w jaki sposób on działa i jak wrażliwi na potrzeby rodzin są ludzie, którzy go tworzą. Poczułam, iż dobrze byłoby stworzyć opowieść o tym miejscu. Zależało mi, by opowiadając o Domu, pokazać go od środka. To ważne, iż oprócz snu można tam doświadczyć naprawdę wszystkiego, co składa się na normalność – pić ciepłą kawę, zrobić pranie i poczytać książkę, popłakać i połobuzować. Chciałam, żeby widz mógł to zobaczyć. – mówi Marta Terlecka, scenarzystka i reżyserka filmu.
Nasza kampania opiera się na poruszającym spocie, który przedstawia historię małej dziewczynki marzącej o bliskości rodziny, a jej pragnienia uosabia czarodziejska różdżka. Bohaterka przebywa w szpitalu, ale jej marzeniem jest być blisko swojej rodziny – rodziców, zdrowego brata, oraz wrócić do zwykłych, codziennych aktywności, jak pieczenie ciasta z babcią czy robienie prania. W swoich wyobrażeniach, dzięki magicznej różdżki, przenosi się do Domu Ronalda McDonalda, miejsca, w którym jej rodzina może być przy niej, mieszkając tuż obok szpitala i wspierając ją w walce o powrót do zdrowia.
– Rodzina, bliskość i dom to fundamenty naszej codzienności. Domy Ronalda McDonalda wspierają rodziny w trudnych chwilach, umożliwiając im bycie razem podczas długich hospitalizacji. W obliczu choroby ważna jest obecność bliskich, a codzienne, domowe rytuały pomagają przywrócić poczucie normalności. Dzieci, niezależnie od wieku, potrzebują poczucia bezpieczeństwa i wsparcia rodziny. – mówi Oleksandr Titaievskyi, Creative Project Manager.
Dzięki wsparciu naszych Partnerów – CPI Property Group, EPP Poland, Ströer Polska, Synergic Media, Halo Warszawo oraz Szybka Kolej Miejska – kampania zyska szeroki zasięg na terenie całego kraju, docierając do odbiorców za pośrednictwem nośników w przestrzeni miejskiej, na dworcach kolejowych, w pociągach oraz w centrach handlowych i biznesowych.
Medialnymi patronami są Radio Kolor, Mamotoja.pl, Polki.pl, Mamadu.pl oraz Super Express.
Bardzo Wam wszystkim dziękujemy, za bezpłatną pomoc dla naszej misji!
Najnowsza kampania Fundacji Ronalda McDonalda jest istotnym krokiem w zwiększaniu świadomości na temat roli bliskości rodziny podczas choroby dziecka. Podkreśla znaczenie wsparcia, jakie rodziny otrzymują w Domach Ronalda McDonalda, oraz przyczynia się do budowy pozytywnego wizerunku Fundacji jako lidera w obszarze wsparcia pediatrycznego w Polsce.
Info i fot. Fundacja Ronalda McDonalda
Data publikacji: 18.09.2024 r.