Dziecko z trudnościami w sferze społecznej bardzo często czuje się zagubione. Pogłębia to jego trudności, bo nasila przekonanie o odmienności i poczucie wyobcowania. Aby skutecznie pomóc dziecku staramy się wejść w jego świat i zrozumieć sposób jego rozumowania. Bywa to trudne, wymaga wnikliwej obserwacji oraz uważności, ale jest niezbędne, by skutecznie pomóc.
Dziecko dobrze rozumiane nabiera zaufania do osoby dorosłej. Dzięki temu jesteśmy w stanie zmotywować je do pracy nad zmianą zachowań, które utrudniają mu nawiązywanie satysfakcjonujących relacji. Ważne jest, aby samo dostrzegło taką potrzebę. Nie chcemy na siłę dopasowywać go do otaczającego świata. Naszym celem jest sprawienie, iż będzie w stanie tworzyć satysfakcjonujące relacje z innymi ludźmi przy jednoczesnym rozumieniu i szanowaniu ich potrzeb.
Rolą terapeuty jest odkrycie jego rzeczywistych potrzeb i pokazanie, iż niektóre strategie nie prowadza do zaspokajania tych potrzeb.
Dziecko rozumiejące sens terapii jest dzieckiem chętniej współpracującym, co prowadzi do większej efektywności wprowadzonych oddziaływań.
Nasze metody opieramy na badaniach naukowych oraz naszym wieloletnim doświadczeniu w prowadzeniu zajęć indywidualnych i grupowych. Stosujemy metody autorskie, stale doskonalimy nasz warsztat i jesteśmy otwarci na różne nurty terapeutyczne. Staramy się dopasować metody do dziecka, bo każde jest dla nas indywidualnym przypadkiem, a jednocześnie nie pomijamy faktu, iż często prezentowane przez dziecko zachowanie, to jedynie objaw. Szukamy źródeł.