Dlaczego ludzie zostają influencerami? Pierwsze takie badanie w Polsce

slowopodlasia.pl 1 godzina temu
Najpopularniejsi zarabiają miliony i są nie tylko gwiazdami sieci. Są zapraszani do programów telewizyjnych, wypuszczają własne linie czipsów, lodów i napojów oraz firmują swoim nazwiskiem kosmetyki czy ubrania. A to przynosi im kolejne zyski.Popularność internetowych influencerów jest tak duża, iż dzieci już nie marzą o tym, żeby zostać strażakiem czy weterynarzem. Teraz w sferze ich wczesnych planów jest kariera internetowa.Najpopularniejsi polscy influencerzyZgodnie z rankingiem z marca tego roku najpopularniejszymi polskimi influencerami są:Łatwogang,Mili0nerka,Prawo Marcina,Wersow,Damian Tkaczuk.Większości dorosłych te nicki i nazwiska mogą nic nie mówić, ale dzieci i młodzież znają je znakomicie. Łatwogang ma 3,4 mln obserwujących.Nie chodzi o pieniądze. Przynajmniej na początkuStowarzyszenia Profesjonalistów Influencer Marketingu właśnie przyjrzało się temu środowisku. I przedstawiło pierwsze w Polsce badanie dotyczące motywacji i problemów influencerów.„Dominującą motywacją była chęć dzielenia się swoim życiem i zainteresowaniami – tak odpowiedziało 41,7 proc. twórców. Ponad jedna piąta badanych (21,9 proc. ) przyznała, iż w influencer marketing trafiła… przypadkiem” – opisuje serwis wirtualnemedia.pl.Na kolejnych pozycjach, jeżeli chodzi o motywację, znalazły się potrzeba ekspresji artystycznej, a także niezależność zawodowa i finansowa. Również pandemia COVID-19 też miała w tym swój udział, bo 4,2 proc. twórców skłoniła do rozpoczęcia działalności w sieci.„Gdy zapytano twórców o ich główne cele, odpowiedzi okazały się bardziej zróżnicowane. Owszem, zarabianie jest ważne – wskazało je 68 proc. respondentów – ale kilka mniej osób wskazało rozwój marki osobistej (65 proc. ) i ekspresję twórczą (56 proc. )” – czytamy.Na jaw wychodzi także, iż większość infulencerów postrzega swoje kanały jako przestrzeń do dzielenia się życiem. 37 proc. z nich deklaruje chęć wywierania wpływu na innych.Czemu zatem zostali influencerami? Chęć dzielenia się swoim życiem i zainteresowaniami – 41,7 proc.Przypadek / spontaniczność – 21,9 proc. Potrzeba ekspresji artystycznej – 10,4 proc.Niezależność zawodowa i finansowa – 10,4 proc.Możliwość interakcji z obserwującymi – 8,3 proc.Pandemia COViD-19 – 4,2 proc.Zachęta osób bliskich – 3,1 proc. Przeczytaj:Wypadek na DK2 w Woskrzenicach Dużych. Droga całkowicie zablokowanaKarty szczepień pod lupą sanepiduOddał Bogu ducha. Tragiczna śmierć 3-latka w folwarku pod Horodłem
Idź do oryginalnego materiału