Czy leci z nami pilot?

termedia.pl 3 miesięcy temu
Zdjęcie: iStock


Na przygotowanej przez „Menedżera Zdrowia” liście szpitalnych oddziałów ratunkowych, które nie spełniają wymagań dotyczących lotnisk i lądowisk, są 202 SOR-y. Czy to wina dyrektorów lecznic, absurdalnych wymogów, czy tego, że… oddziałów ratunkowych jest za dużo – i czy ktoś to w ogóle kontroluje?



Zgodnie z przepisami do 31 grudnia 2024 r. każdy szpitalny oddział ratunkowy powinien mieć własne całodobowe lotnisko, lądowisko albo zapewniony do niego dostęp. Poza tym od nowego roku lądowiska muszą spełniać szczegółowe warunki techniczne.

Sprawa konieczności posiadania przez szpitalne oddziały ratunkowe lądowisk i lotnisk jest znana od lat. Zapisano to w rozporządzeniu ministra zdrowia z 10 maja 2002 r. w sprawie szpitalnego oddziału ratunkowego. Termin wywiązania się obowiązku był wielokrotnie przekładany. Ostatni ustalono na 31 grudnia 2024 r. Tę datę zapisano w rozporządzeniu ministra zdrowia z 27 czerwca 2019 r. w sprawie szpitalnego oddziału ratunkowego (Dz.U. z 2024 r. poz. 336, z późniejszymi zmianami).

Mimo to aż 202 SOR-y nie spełniają resortowych wymogów.

SOR(ry), nie jest odlotowoZgodnie z przepisami do 31 grudnia każdy SOR powinien mieć własne lotnisko, lądowisko albo zapewniony do niego dostęp. Poza tym od nowego roku lądowiska muszą spełniać szczegółowe warunki techniczne. Jednak jest z tym kłopot.
Idź do oryginalnego materiału