Szkoła podkreśla, iż do tej pory nie otrzymała oficjalnej informacji o przyczynie śmierci ucznia, a służby odpowiedzialne za prowadzenie sprawy nie kontaktowały się z placówką. Dyrekcja wskazuje, iż przeprowadzono również „głębszą weryfikację prowadzoną wśród uczniów i nauczycieli” i nic nie wskazuje na związek szkoły z tragedią.
W drugiej części odpowiedzi CEZiB przedstawia listę działań z zakresu pomocy psychologiczno–pedagogicznej prowadzonych w roku szkolnym 2024/2025. Wśród wymienionych inicjatyw znalazły się m.in. programy „Szkoła Myślenia Pozytywnego”, „Fred goes net”, „Bezpieczna Młodość” i „Szkoła Promująca Zdrowie”. Szkoła prowadzi również zajęcia integracyjne, wolontariat, mediacje rówieśnicze oraz współpracuje z Sądem Rejonowym, Kuratorską Służbą Sądową i Poradnią Zdrowia Psychicznego.
Z danych przekazanych przez placówkę wynika, iż pomocą psychologiczną objętych jest 68 uczniów, a 236 posiada opinie poradni psychologiczno–pedagogicznej. Psycholog szkolny przeprowadził 147 indywidualnych rozmów z uczniami i 39 z rodzicami. Od początku roku szkolnego odbyły się także 92 szkolne komisje opiekuńczo–wychowawcze.
W młodzieżowych szkołach wchodzących w skład CEZiB uczy się w tej chwili 1537 uczniów.
Przypomnijmy – pytania do CEZiB redakcja wysłała 8 kwietnia, dzień po pierwszej publikacji dotyczącej śmierci ucznia. Pierwsza odpowiedź, krótka i ogólna, nadeszła 9 kwietnia. Pełne stanowisko szkoły dotarło 16 kwietnia.
Zadane przez redakcję pytania dotyczyły m.in. tego, czy szkoła wiedziała o ewentualnych trudnościach ucznia, czy podejmowała interwencje w przypadku przejawów przemocy oraz jak funkcjonuje system wsparcia psychologicznego w placówce.
Zgodnie z naszą zasadą transparentności, publikujemy zarówno pytania, jak i otrzymane odpowiedzi. jeżeli do redakcji wpłyną kolejne stanowiska w tej sprawie – również je przedstawimy.