Wstęp
We wrześniu 2022 roku w platformie app.linkhouse.co miała miejsce premiera innowacyjnego narzędzia, jakim jest Link Planner. Samodzielnie dobiera ono najbardziej optymalne linki dla wskazanych domen, co pozwala m.in. na:
- zaoszczędzenie czasu, który musielibyśmy spędzić na wyszukiwaniu i ocenianiu linków samodzielnie;
- zaplanowanie kampanii bez większej wiedzy czy doświadczenia w link buildingu;
- kompleksową realizację kampanii – zakup linków, otrzymanie sugestii dot. ich rozmieszczenia oraz opcjonalne tworzenie tekstów do artykułów sponsorowanych;
- minimalizację kosztów, np. brak konieczności zakupu zewnętrznych narzędzi niezbędnych do samodzielnego zaplanowania podobnych działań.
Na podstawie ponad 30 parametrów SEO narzędzie ocenia potencjał miejscówek, dobiera linki i wskazuje słowa najważniejsze istotne dla kampanii prowadzonych dla poszczególnych stron. Dzięki swojej uniwersalnej strukturze pozwala tanio, gwałtownie i wygodnie znaleźć najlepsze linki zarówno początkującym, jak i zaawansowanym użytkownikom.
W celu potwierdzenia skuteczności naszego narzędzia przeprowadziliśmy kilka kampanii link buildingowych, których wynikami dzieliliśmy się z Wami na naszym blogu. Poniższe działania przeprowadzone zostały samodzielnie przez naszego klienta i przyniosły pozytywne efekty dla jego witryny. Wszystkie zakupione linki zostały dobrane dzięki narzędzia o którym wspominaliśmy wyżej – Link Plannera. Po wybraniu przez klienta wyłącznie celu kampanii, adresu domeny oraz zakładanego budżetu, narzędzie automatycznie wybrało najlepsze rozwiązania, których efekty prezentujemy poniżej.
Najnowsze zmiany w Link Plannerze
- Więcej filtrów, aby Link Planner spełniał więcej Waszych wymagań:
- Ruch według Semrush.com
- Ruch według Ahrefs.com
- Domain Authority z MOZ.com
- Authority Score z Semrush.com
- Większa możliwość personalizacji poprzez parametry oferty:
- Uwzględnij publikacje tylko z domen z wybranymi końcówkami
- Uwzględnienie tylko linków follow
- Określenie cen publikacji
- Informacja o tym jak pobierane są frazy do kampanii w trybie “zwiększania widoczności”. Najpierw w TOP15, a następnie w TOP50.
- W ostatnim kroku możliwość posortowania tabelki po adres URL oraz podgląd filtrów zaznaczonych w kroku pierwszym – o ile wcześniej spersonalizowano kampanię.
Szczegóły kampanii
Kampania ta opisuje branżę meblową związaną z fotelami i krzesłami dla zdrowego kręgosłupa. Klient prowadził kampanię samodzielnie przy wykorzystaniu trybu 1 (zwiększenie widoczności serwisu) oraz 2 (zwiększenie widoczności konkretnych adresów URL) Link Plannera.
Koszty: łącznie 2800 zł netto (podzielone na 5 małych kampanii)
Liczba zakupionych linków: 27
Data rozpoczęcia kampanii: 3 października 2022
Komentarz: Linkowane w kampanii słowa najważniejsze (frazy) zostały przeanalizowane dzięki narzędzia Google Search Console. Porównano okresy od 26 września do 2 października 2023 oraz od 20 do 26 lutego 2022. Są to okresy sprzed rozpoczęcia kampanii oraz pełny tydzień przed publikacją tego Case Study. Efekty badane są na podstawie wzrostu widoczności oraz kliknięć z wyszukiwarki (tak jak to miało miejsce w przypadku poprzednich case studies).
Adresy URL, które zakupiły linki z Link Plannera:
- https://pokochajswojkregoslup.pl/kalkulator-ergonomiczny/
- https://pokochajswojkregoslup.pl/kategorie/fotele-ergonomiczne-do-pracy-przy-komputerze/
- https://pokochajswojkregoslup.pl/produkt/fotel-biurowy-elegance-na-chory-kregoslup/
- https://pokochajswojkregoslup.pl/produkt/krzeslo-ortopedyczne-do-komputera-classic/
Przykładowe pozyskane publikacje:
- https://pramed.pl/aktualnosci/jak-dopasowac-wysokosc-biurka-do-wzrostu-porady-i-wskazowki/
- https://www.przyjaznewnetrze.pl/fotel-wygodny-dla-kregoslupa-zadbaj-o-zdrowie-swojego-ciala-i-ducha
- https://www.netninja.pl/styl-zycia/zdrowie/krzeslo-ortopedyczne-najlepszy-wybor-dla-twojego-kregoslupa
Na wykresach widnieje 5 strzałek. Wskazują one okresy pięciu momentów, w których nastąpiły inwestycje w linki z Linkhouse.
Kwoty przeznaczone na kampanię przez klienta to: 600 zł, 650 zł, 500 zł, 450 zł, 600 zł.
Semstorm
Na powyższym wykresie widać estymowany ruch oraz liczbę fraz w TOP10. Estymowany ruch jest liczony na podstawie pozycji i liczby wyszukań – jest to bardziej urealniona metryka widoczności. Ponieważ w widoczności, gdy serwis urośnie z TOP10 do TOP5, na wykresie nie będzie widać zmian, tę zmianę wykaże właśnie estymowany ruch. Pokazano ruch z Semstorm, ponieważ jest to narzędzie zewnętrzne i każdy może to zweryfikować.
Google Search Console
Na powyższym wykresie widać kliknięcia dla całej witryny, natomiast strzałkami zaznaczone są rozpoczęcia poszczególnych kampanii.
Wzrost kliknięć rok do roku (listopad 2021 do listopada 2022) wyniósł 77% – miało to miejsce już po dwóch kampaniach link buildingowych. Natomiast w innym okresie, od lutego 2022 do lutego 2023, wzrost kliknięć wyniósł aż 99%!
DODATKOWO WARTE UWAGI:
Serwis nie spełnia wymagań Core Web Vitals i dlatego w poniższym raporcie widać 0% poprawnych adresów URL. Core Web Vitals to wskaźniki opracowane przez Google, których celem jest wizualizacja jakości strony internetowej.
Na wykresie poniżej obrazowana jest indeksacja serwisu według Google Search Console. Liczba stron w indeksie wzrosła o 20%.
Strony w indeksie przez ostatnie 3 miesiące pozostają na tym samym poziomie. Na widoczność i ruch nie miała wpływu rozbudowa witryny.
Wzrost podstron na koniec lutego dotyczy produktów dodanych do serwisu.
UWAGA: W przypadku kolejnej aktualizacji uwzględniającej elementy techniczne serwis może zanotować spadek właśnie z powodu Core Web Vitals. Jest on jednym z elementów “Minimalnej wartości do indeksacji”, którą musi spełnić URL, aby znaleźć się w indeksie Google.
Analiza linkowanych adresów URL
Kalkulator ergonomiczny – pokochajswojkregoslup.pl
Na załączonym screenie zaobserwować można ruch oraz trend kliknięć od początku kampanii na podstronie ‘kalkulator ergonomiczny’.
Wzrost średniej pozycji o 3,5 oraz kliknięć o 35 kliknięć tygodniowo.
Fotele ergonomiczne do pracy przy komputerze – pokochajswojkregoslup.pl
Na załączonym screenie zaobserwować można ruch oraz trend kliknięć od początku kampanii na stronie kategorii ‘fotele ergonomiczne do pracy przy komputerze’.
Wzrost średniej pozycji z 15,9 na 10,4 oraz wzrost kliknięć z 44 do 134.
Fotel biurowy elegance na chory kręgosłup – pokochajswojkregoslup.pl
Na załączonym screenie zaobserwować można ruch oraz trend kliknięć od początku kampanii na stronie produktu ‘fotela biurowego elegance na chory kręgosłup’.
Wzrost średniej pozycji z 7,4 na 5,8 oraz wzrost kliknięć z 18 na 56 w skali tygodnia.
Krzesło ortopedyczne do komputera classic – pokochajswojkregoslup.pl
Na załączonym screenie zaobserwować można ruch oraz trend kliknięć od początku kampanii na stronie produktu ‘krzesła ortopedycznego do komputera classic’.
Wzrost średniej pozycji z 11,9 na 6,6 oraz wzrost kliknięć z 17 na 36 w skali tygodnia.
Podsumowanie
Linki zewnętrzne to jedna z trzech grup czynników algorytmicznych w Google (pozostałe dwa to elementy techniczne oraz content). W analizowanym okresie zmiany dotyczyły głównie linków zewnętrznych, dlatego na linkowanych adresach URL widać efekty prowadzonych działań link buildingowych.
Witryna notowała lekki przyrost widoczności w momencie, gdy klient rozpoczynał kampanię. Dokładnie od tego momentu udało się utrzymać regularny wzrost dla serwisu oraz (co istotne!) dla linkowanych adresów URL, które są najważniejsze z punktu widzenia biznesu klienta. Linki wpłynęły pozytywnie zarówno na artykuły blogowe, produkty jak i kategorie.
Komentarz specjalisty: zdajemy sobie również sprawę, iż w tym okresie miały miejsce 4 aktualizacje algorytmów Google (między innymi Helpful Content Update oraz SpamBrain). Aktualizacje są naturalną częścią ekosystemu Google, a najistotniejsze jest jednak to, jaki otrzymujemy efekt po aktualizacjach, a ten dla powyższego serwisu jest niezaprzeczalnie pozytywny.
Link Planner w służbie Link Buildingu
Adresy URL i portale do linkowania zostały wybrane w Link Plannerze w kilkadziesiąt sekund. Narzędzie to bierze pod uwagę więcej czynników i korzysta z większej liczby narzędzi niż specjalista SEO (na podstawie badania Link Building w Polsce 2022). Cała realizacja stała po stronie Linkhouse – od przygotowania, przez realizację, aż po pomoc przy finalizacji publikacji. Zadaniem klienta było tylko przejście 3 prostych kroków i zaufanie systemowi sztucznej inteligencji, iż to, co proponuje, przyniesie pozytywny wpływ na jego serwis.
Daj szansę swojej domenie, skorzystaj z Link Plannera!
Zarejestruj się za darmo, aby otrzymać 2 kredyty na przetestowanie narzędzia.
Kolejne Case Study Link Plannera już w przygotowaniu!