Pod koniec stycznia trafiła mi się do realizacji poniższa recepta. Na pierwszy rzut oka nic nie wskazywało, iż będzie z nią problem.
Niestety już podczas wysyłki DRR pojawił się błąd mówiący o „braku możliwości wydania zamiennika”.
Standardowe rozwiązanie w podobnych przypadkach polega na odznaczeniu weryfikacji w SIM (tak jak w tym pytaniu), a następnie, jeżeli DRR się prześle, włączeniu tej weryfikacji ponownie. Niestety efekt tego działania okazał się jeszcze gorszy, a dostępne opcje zostały wyczerpane.
Problem został zgłoszony do CeZ, ale niestety odpowiedź nic nie wniosła konstruktywnego. Z e-receptą podobno jest wszystko w porządku, a realizacji nie widać, bo przecież nie chce się przesłać.
Konkluzja
Po wyczerpaniu się dostępnych opcji należy zaakceptować fakt, iż niektóre e-recepty mogą być błędne, choć tego nie widać od razu. jeżeli ten drugi błąd się pokaże, to zostaje tylko jedno rozwiązanie. Otóż lekarz musi wystawić nową receptę i tym razem wybrać jakiś istniejący EAN.