„Bezpieczeństwo Pacjenta” – nowe czasopismo

termedia.pl 6 miesięcy temu
Zdjęcie: Rzecznik Praw Pacjenta


Rzecznik Praw Pacjenta wydał czasopismo, które skupia się na zagadnieniach związanych z bezpieczeństwem pacjenta. Pismo ma na celu edukację oraz propagowanie wiedzy na temat ochrony praw pacjenta.

Jak wyjaśnia rzecznik praw pacjenta Bartłomiej Chmielowiec, nowe czasopismo jest rezultatem zaangażowania w ochronę praw pacjentów oraz promocję najwyższych standardów bezpieczeństwa w opiece zdrowotnej.

– Wierzę, iż ta platforma edukacyjna będzie nie tylko źródłem wiedzy, ale także inspiracją do dalszych działań na rzecz poprawy jakości opieki medycznej – podkreśla, dodając, iż działania Biura RPP skoncentrowane są na intensyfikacji działań związanych z sygnałami wpływającymi na bezpieczeństwo pacjenta.

– Dostrzegamy nie tylko szkody wyrządzone pacjentowi oraz zdarzenia niepożądane, ale coraz częściej analizowane są zakażenia szpitalne. Rzecznik stale stawia sobie nowe cele i wyzwania w zakresie bezpieczeństwa pacjenta na kolejne lata. Warto zwrócić uwagę na kulturę bezpieczeństwa, jakość udzielanych świadczeń, komunikację z pacjentem oraz zaufanie do systemu i budowę narzędzi do rejestracji – podkreślono na stronie internetowej Biura RPP.

W czasopiśmie autorzy publikacji poruszają m.in. tematy błędów i bezpieczeństwa w opiece zdrowotnej w przypadkach nagłych, rzucając światło na aspekty związane z zarządzaniem, prawem oraz nauką o zdrowiu, a także skupiają się na ocenie kultury bezpieczeństwa pacjentów, przymusie bezpośrednim wobec pacjenta agresywnego, statusie prawnym małoletnich dawców oraz roli telemedycyny w kardiologii.

Czasopismo jest dostępne w formie internetowej, zapewniając łatwy dostęp do wiedzy dla szerokiego grona czytelników. Artykuły są publikowane dwujęzycznie – w języku angielskim i polskim, co pozwoli na dotarcie z przekazem nie tylko do krajowej, ale również międzynarodowej społeczności naukowej i medycznej.

Idź do oryginalnego materiału