Med Safety Week to kampania, która w tym roku odbywa się już po raz dziesiąty. Jej celem jest podnoszenie świadomości na temat potrzeby zgłaszania działań niepożądanych leków i szczepionek. Zarówno przez pracowników ochrony zdrowia, jak i pacjentów. Każde zgłoszenie ma znaczenie, ponieważ pomaga organom regulacyjnym szybciej identyfikować potencjalne ryzyka i skuteczniej chronić zdrowie publiczne.
- Czytaj również: Jakie są rodzaje działań niepożądanych leków?
Kampania, która odbywa się w dniach 3-9 listopada podkreśla również kluczową rolę krajowych organów regulacyjnych w zapewnianiu bezpieczeństwa farmakoterapii. W Polsce takim organem jest między innymi Urząd Rejestracji Produktów Leczniczych, Wyrobów Medycznych i Produktów Biobójczych.
Med Safety Week 2025 zwraca szczególną uwagę na:
- aktywną rolę pacjentów i personelu medycznego w procesie zgłaszania działań niepożądanych,
- potrzebę budowania zaufania do systemu farmakowigilancji,
- znaczenie współpracy międzynarodowej w wymianie informacji o bezpieczeństwie leków.
W tegorocznej edycji kampanii uczestniczą organy regulacyjne z ponad 80 państw. Wspólnie promują odpowiedzialne stosowanie leków oraz zgłaszanie działań niepożądanych. Na oficjalnej stronie kampanii UMC dostępne są materiały edukacyjne, grafiki i filmy oznaczone hasztagiem #MedSafetyWeek. Zachęcają do aktywnego zaangażowania w działania informacyjne: LINK
– Zachęcamy do udostępniania wpisów Urzędu związanych z Med Safety Week – tak, aby komunikacja na temat bezpieczeństwa stosowania produktów leczniczych dotarła do jak najszerszego grona odbiorców. Państwa wsparcie poprzez udostępnienia oraz podania dalej naszych postów na Facebooku, X i LinkedIn wzmacnia międzynarodową widoczność polskiego wkładu w kampanię – apeluje URPL.
Med Safety Week przypomina, iż bezpieczeństwo leków jest wspólną odpowiedzialnością. Zgłaszanie działań niepożądanych stanowi najważniejszy element skutecznego monitorowania i ograniczania potencjalnych zagrożeń.
Link do kampanii: MedSafetyWeek.
Źródło: ŁW/URPL















