Autentyczny personal branding, czyli silna marka osobista w praktyce

wszystkoocoachingu.pl 1 rok temu

Marka osobista

Marka osobista to w tej chwili istotny element budujący zaufanie, rozpoznawalność oraz reputację, który wspiera realizację celów biznesowych. O jej sile decyduje nie tylko strategiczne podejście do jej tworzenia, ale także autentyczność i spójne komunikowanie w przestrzeni on-line i off-line.

Niezależnie od tego, czy pracujemy na etacie, czy prowadzimy własną firmę, powinniśmy zadbać o swój wizerunek w sieci i w realnym życiu. Za tym zdaniem stoją też badania. Przytacza je w swojej książce „Autentyczny personal branding, czyli silna marka osobista w praktyce” Angelika Chimkowska. Autorka specjalizuje się w tworzeniu strategii marek i sprzedaży on-line. W tej książce pokazuje, jak wykorzystać siłę marki osobistej w marketingu, sprzedaży czy pozyskiwaniu wartościowych pracowników oraz angażowaniu rozproszonych zespołów.

Marka osobista ma wpływ na sukcesy zawodowe

Warto w tym miejscu przytoczyć słowa Warrena Buffetta, mówiące o tym, iż „Potrzeba 20 lat, żeby zbudować dobrą reputację, a tylko 5 minut, żeby ją zniszczyć”. To najlepiej obrazuje, jak ważny, a jednocześnie kruchy może być nasz wizerunek. Z drugiej strony to on decyduje o tym, w jaki sposób jesteśmy odbierani. Czy jesteśmy wiarygodni w oczach klientów, którzy przychodzą do nas na coaching, mentoring, superwizję. W zawodzie coacha silna marka osobista to podstawa.

Dzięki lekturze tej książki:

  • nauczysz się strategicznie planować i krok po kroku budować silną markę osobistą
  • zdiagnozujesz swoją unikalną osobowość marki osobistej
  • dowiesz się, jakie są najczęściej popełniane błędy na profilach osobistych w social mediach
  • zaplanujesz skuteczną komunikację marki osobistej w 100% skoncentrowaną na twoim odbiorcy
  • poznasz 10 kroków pozwalających stworzyć profesjonalny profil na Linkedin
  • dowiesz się, jakie trendy modowe wspierają nasz biznesowy wizerunek i powodują, iż jesteśmy postrzegani jako autentyczni i spójni
  • zgłębisz zasady netykiety i przeciwdziałania kryzysom wizerunkowym w internecie
  • dowiesz się, jak adekwatnie reagować na krytykę i hejt w internecie
  • poznasz przydatne programy i aplikacje, które ułatwiają działania z zakresu personal brandingu w codzienności biznesowej.

Liderzy budują swój wizerunek

Książka zawiera też wypowiedzi wielu liderów, m.in.:

  • Jacka Santorskiego, twórcy Akademii Psychologii Przywództwa
  • Jowity Michalskiej, założycielki Digital University
  • Marka Kamińskiego, innowatora, filozofa i podróżnika ekstremalnego
  • Dominiki Bettman, ekonomistki, prezeski Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

Ci liderzy mówią o korzyściach i konsekwencjach aktywności w mediach społecznościowych czy najczęściej powtarzanych bzdurach dotyczących silnej marki osobistej w biznesie. Warto skorzystać z ich doświadczeń i wiedzy.

Kroki w stronę silnej marki osobistej

Książka „Autentyczny personal branding” nie tylko pozwoli Ci na zbudowanie własnej marki, ale również pokaże, jak zrobić to w zgodzie z wyznawanymi wartościami. Dowiesz się z niej również:

  • czym jest autentyczna i spójna komunikacja w biznesie
  • od czego zacząć budowanie przywództwa na bazie swoich mocnych stron
  • jak umiejętnie wywierać pozytywny wpływ przez swoją aktywność w internecie i social mediach.

O autentyczności Jowita Michalska mówi tak:

Im więcej w naszym świecie obłudy, zakłamania, manipulacji i gry pozorów – tym większe rodzi się w nas zapotrzebowanie na wiarygodność, autentyczność i prawdę. Dotyczy to także liderów biznesu oraz ich przedsięwzięć. Marka osobista i marka firmy podlegają temu samemu prawu – mówi ono, iż aby móc pozwolić sobie na autentyczność, na bycie sobą, trzeba być kimś. A to wymaga spójności, integralności wewnętrznej i uczciwości wobec innych, która zaczyna się od uczciwości wobec siebie. Do tego potrzeba jednak refleksji: nad sobą, nad swoją marką osobistą i nad marką własnej firmy.

W tym miejscu warto również dodać, iż w zawodzie coacha najważniejsze jest opieranie swoich działań na kodeksie etycznym. To jeden z elementów budowania swojej marki.

O autorce

Angelika Chimkowska jest strategiem silnych marek. Specjalizuje się w tworzeniu skutecznej komunikacji i sprzedaży wykorzystującej social selling. Autorka dwóch książek: „Psychologia zmiany w życiu i biznesie” oraz „Silna Marka na Linkedin, czyli social selling w praktyce”. Współautorka „Biblii e-biznesu 3.0″. Absolwentka Executive MBA, SGH oraz UW. Mówczyni na wielu prestiżowych konferencjach, w tym Pulsie Biznesu, Europejskim Forum Gospodarczym czy TEDx. Wykłada m.in. na studiach MBA na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim oraz w Collegium Civitas. Wymieniona przez „Forbes” wśród 25 mistrzyń polskiego Linkedin 2021.

Wydawnictwo: MT Biznes, cena 54,90 zł.

Idź do oryginalnego materiału