Amazon otwiera w centrum Mediolanu sklep z kosmetykami i lekami

mgr.farm 4 tygodni temu

W ubiegłym roku Amazon przejął aptekę należącą do włoskiej sieci Pulker, mieszczącą się w Mediolanie przy Piazzale Cadorna. Tę prestiżową lokalizację cyfrowy gigant wybrał, na miejsce swojego pierwszego stacjonarnego sklepu detalicznego, oferującego kosmetyki i leki. Oficjalnie otwarcie Amazon Parafarmacia & Beauty nastąpiło 12 lutego.

Zgodnie z informacją prasową, sklep oferuje „starannie wyselekcjonowany asortyment produktów do pielęgnacji urody i ciała, innowacyjne usługi w sklepie i fachowe porady”. To pierwsza tego typu placówka Amazona we Włoszech. Można w nim znaleźć poszerzoną ofertę produktów do pielęgnacji, która stopniowo będzie dostępna też w sklepach internetowych w Niemczech, Francji, Włoszech, Hiszpanii i Wielkiej Brytanii.

– Z przyjemnością ogłaszamy otwarcie „Amazon Parafarmacia & Beauty” w Mediolanie, sklepu stacjonarnego, który jeszcze bardziej udoskonala doświadczenia zakupowe naszych klientów, oferując starannie dobrany wybór produktów kosmetycznych i pielęgnacyjnych. Zaprojektowaliśmy ten sklep, aby zbliżyć się o krok do naszych klientów i zapewnić innowacyjne doświadczenie, łącząc najnowocześniejszą technologię z fachową poradą — powiedział Giorgio Busnelli, wiceprezes Amazon Consumer Goods w Europie.

  • Czytaj również: Amazon Pharmacy rozwiązaniem problemu „pustyni aptecznych”?

Placówka oferuje preparaty marek, takich jak Eucerin, La Roche-Posay, Vichy, Avène, Bionike, Rilastil, CeraVe i inne. Dodatkowo na miejscu można skorzystać z rekomendacji za pośrednictwem zaawansowanych narzędzi technologicznych i porad. W sklepie można też kupić leki dostępne bez recepty i produkty parafarmaceutyczne.

Jak wygląda „Amazon Parafarmacia & Beauty”?

Centralne miejsce sklepu zajmuje szeroki wybór kosmetyków, produktów do pielęgnacji ciała i produktów dermatologicznych od zaufanych marek. Znalazły się w nim też stacje „Place & Learn”. To interaktywne wyświetlacze cyfrowe, które pozwalają klientom dowiedzieć się więcej o produktach. Ekrany odtwarzają filmy edukacyjne o wybranych produktach, gdy są umieszczone na wyznaczonej tacy. Filmy zawierają szczegółowe informacje na temat składników, zastosowania lub inne informacje związane z produktem.

W sklepie znajduje się też sekcja „Derma-bar”. To obszar doświadczalny, w którym klienci mogą otrzymać bezpłatną cyfrową analizę skóry i rekomendację produktów od ekspertów ds. urody.

  • Czytaj również: Sieć aptek i drogerii będzie oferować usługi fryzjerskie

– Korzystając z narzędzi cyfrowych, klienci otrzymują kompleksowy raport na temat rodzaju i stanu swojej skóry, poddając swoją skórę analizie na jednej z trzech cyfrowych stacji analizy skóry. Następnie eksperci ds. urody udzielają rekomendacji produktów na podstawie wyników. Derma-bar oferuje również stacje do przymierzania, aby wypróbować produkty – informuje Amazon.

Amazon Parafarmacia & Beauty znajduje się przy Piazzale Cadorna, 4 w Mediolanie. To kilka kroków od głównych atrakcji miasta i środków transportu publicznego. Sklep posiada również strefę sprzedaży leków bez recepty, w której pracują farmaceuci.

Amazon coraz mocniej wchodzi w farmację…

Zainteresowanie Amazona sektorem farmaceutycznym rośnie z roku na rok. W 2018 r. firma wykonała pierwszy krok, przejmując PillPack, aptekę internetową z siedzibą w Manchester w stanie New Hampshire. Od tego czasu firma przez cały czas rozszerza swoje usługi i penetruje różne rynki dzięki Amazon Pharmacy, działowi rynku skoncentrowanemu na sektorze farmaceutycznym uruchomionemu w 2020 r.

  • Czytaj również: Jak działa PillPack – firma dostarczająca leki, którą kupuje Amazon?

W ubiegłym roku Amazon zawiązał też współpracę z firmą farmaceutyczną Eli Lilly. Umożliwia ona firmie założonej przez Jeffa Bezosa bezpośrednią dystrybucję leków konsumentom za pośrednictwem LillyDirect. Platformę uruchomiono w styczniu 2024 r. i w tej chwili oferuje ona 14 leków, w tym leki na cukrzycę i migrenę.

Źródło: ŁW/Amazon/Financial Express

Idź do oryginalnego materiału