Podczas Igrzysk Olimpijskich w Paryżu, gdzie pierwsze złote medale zostały przyznane kobietom ponad 100 lat temu, Always wykorzystuje to przełomowe wydarzenie sportowe jako platformę do wzmacniania pozycji dziewcząt i kobiet, aby mogły osiągać najlepsze wyniki w sporcie. Always z dumą ogłasza start kampanii "To Nowy Okres", której celem jest wyeliminowanie lęku przed menstruacją w świecie sportu. Misją marki Always jest uczynienie menstruacji powszechnym tematem i uznaną częścią każdego sportu, która dotyczy milionów kobiet na całym świecie.
Miesiączka jest fundamentalnym aspektem życia każdej kobiety, w tym sportsmenek. Jednak świat sportu często pomija fizyczne i psychiczne wyzwania związane z menstruacją, co prowadzi do lęku przed miesiączką i poczucia niezrozumienia. Udając, iż miesiączki nie istnieją, nieumyślnie przyczyniamy się do lęku przed nią wśród kobiet uprawiających sport.
Z ogólnoeuropejskich badań zleconych przez markę Always wynika, że1:
61% sportsmenek doświadcza "lęku przed miesiączką", który zniechęca je do gry.
55% sportsmenek czuje się niezrozumianych w świecie sportu z powodu miesiączki.
71% sportsmenek twierdzi, iż miesiączka pozostaje tematem tabu w branży sportowej.
4 na 5 (79%) badanych uważa, iż potrzebujemy więcej rozmów na temat miesiączki, aby pomóc przełamać bariery dla młodszych pokoleń.
Dlatego Always rozpoczyna nową erę, w której lęk przed miesiączką jest uznawany, a ochrona jest lepiej dostosowana do potrzeb sportsmenek, zapewniając im możliwość osiągania najwyższych wyników. Always dzieli się prawdziwymi doświadczeniami olimpijek, a także opracowuje materiały edukacyjne dla nauczycieli wychowania fizycznego i trenerów, aby tworzyć bardziej pozytywne środowisko i otwarty dialog z młodymi sportsmenkami.
Jesteśmy dumni, iż możemy wykorzystać przełomowe wydarzenie sportowe, aby zwrócić uwagę na rzeczywiste odczucia sportsmenek dotyczące menstruacji. Badania wykazały, iż 61% kobiet doświadcza lęku przed miesiączką, dlatego chcemy dzielić się prawdziwymi historiami olimpijek i pomagać młodszym pokoleniom poczuć się pewniej podczas uprawiania sportu i nie tylko - mówi Mariola Mirek, Dyrektor ds. Komunikacji w P&G.
Od ponad 35 lat Always wzmacnia pozycję milionów dziewcząt i kobiet na całym świecie poprzez edukację w zakresie dojrzewania i pewności siebie, dostarczanie produktów potrzebującym oraz zwalczanie barier społecznych dzięki programom takim jak Always #LikeAGirl i #KeepHerPlaying. Teraz, jako światowy partner Igrzysk Olimpijskich i Paraolimpijskich Paryż 2024, Always wprowadza nową erę - taką, która zachęca do otwartych rozmów na temat menstruacji, edukuje sieć wsparcia wokół młodych dziewcząt i zapewnia im dostęp do produktów menstruacyjnych, których potrzebują.