SPATA, czyli Society of Polish American Travel Agents, to organizacja zrzeszająca polonijne biura podróży w USA, aktywnie wspierająca ich działalność przez cały rok. Poza codziennym wsparciem dla agentów podróży SPATA angażuje się w rozwój współpracy i budowanie sieci kontaktów w branży turystycznej. Jednym z kluczowych elementów jej działalności są doroczne konwencje, organizowane od ponad sześciu dekad w różnych zakątkach świata. Każda z nich łączy aspekt konferencyjny ze zwiedzaniem i pozwala uczestnikom odkrywać nowe miejsca, tradycje i kultury.
W tym roku w październiku odbyła się jubileuszowa, 65. Konwencja SPATA, na miejsce której wybrano Maroko i Hiszpanię. Pierwsza część wyprawy poprowadziła uczestników przez magiczne zakątki Afryki, gdzie odwiedzili m.in. Casablankę, Rabat, Fez i Marrakesz. Zwiedzanie malowniczych miejsc, takich jak Wąwóz Torda, Dolina Róż czy majestatyczne wydmy Erg Chebbi na pustyni Merzouga, było okazją do odkrycia niezwykłej różnorodności kulturowej i kulinarnej tego kraju. Dziewięciodniowy pobyt pozwolił uczestnikom poczuć autentyczny klimat Maroka i poznać jego wyjątkową atmosferę.
Następnie delegaci przenieśli się do słonecznej Andaluzji. Zwiedzanie Malagi, perły Costa del Sol, dało im możliwość poznania andaluzyjskiego stylu życia, pełnego słońca, morza i smaków lokalnej kuchni. Odwiedzili Mercado Central de Atarazanas oraz słynne zabytki, takie jak twierdza Alcazaba, Teatro Romano i Katedra. Wycieczka do Granady i pałacowych ogrodów Alhambry była wyjątkową okazją do odkrycia śladów historii mauretańskiej oraz chrześcijańskiej, które wciąż przenikają się w tej części Hiszpanii.
Konwencja SPATA 2024 była nie tylko okazją do wzmocnienia więzi między przedstawicielami branży turystycznej, ale także inspirującą podróżą po bogatych kulturach Maroka i Hiszpanii, pełnych kolorów, smaków i fascynującej historii. Czy niedługo to doświadczenie stanie się także udziałem klientów polonijnych biur podróży w USA?
– Wyjazd do Malagi na południu Hiszpanii był niesamowitym przeżyciem, a jednocześnie był to pobyt bardzo efektywny pod względem promocji turystyki i podejmowania wyzwań, przed którymi stoją dziś branża turystyczna oraz nasze polonijne agencje – twierdzi Honorata Pierwoła, prezes SPATA. – w tej chwili można powiedzieć, iż turystyka po pandemii wróciła, a w niektórych przypadkach choćby w szerszym wymiarze niż przed pandemią. Jednak branża ta nieustannie się zmienia, a naszym celem jest nadążyć za tymi zmianami i upewnić się, iż nasze polonijne agencje w USA mogą odnaleźć się w nowych realiach i dobrze prosperować. To właśnie one dostarczają klientom to, czego nie są w stanie zaoferować im duże firmy, linie lotnicze czy agencje internetowe – bezpośredniego kontaktu i indywidualnego podejścia. Jest to niezwykle ważne, a kontakt z klientem oraz kooperacja między nami, czyli agentami, i przedstawicielami branży turystycznej w odwiedzanych krajach stanowi podstawę naszej działalności – podkreśla prezes SPATA.
AD, JS