Rynek B-SUV, jeden z najbardziej konkurencyjnych w Malezji, wita dzisiaj nowego gracza. Hyundai-Sime Darby Motors (HSDM) oficjalnie zaprezentował Hyundaia Creta 2023. CBU importowana z Indonezji, po liftingu Creta jest napędzana wolnossącym silnikiem o pojemności 1,5 litra i kosztuje 149 888 RM na drodze bez ubezpieczenia.
Co dostajesz za pieniądze? Sprawdźmy. Mając 4315 mm długości i 1790 mm szerokości, Creta ma podobną wielkość do Hondy HR-V (która jest o 70 mm dłuższa), a jej rozstaw osi wynoszący 2610 mm odpowiada popularnemu wzorcowi Hondy. Posiadanie „konwencjonalnego SUV-a typu B” oznacza, iż Creta jest większy niż kolega stajenny Kona, który jest bardziej crossoverem o smaku euro.
Bagażnik Crety jest spory i ma 416 litrów, czyli nieco więcej niż 330 litrów Protona X50 i 380 litrów Perodua Ativa. Po złożeniu tylnych siedzeń w stosunku 60:40 pojemność wzrasta do 1384 litrów. Koła to 17-calowe (rzadko spotykane w tej chwili koła jednokolorowe) z gumą 215/60 Kumho Solus, a pod podłogą bagażnika znajduje się pełnowymiarowe stalowe koło zapasowe.
Projekt Creta jest daleki od ogólnego, oferując coś dla tych, którzy chcą być inni. Koreańska firma ma w tej chwili na zmianę dwie twarze korporacyjne – jedna to styl „Staria” z charakterystyczną diodą LED na całej szerokości i kwadratowymi ustami (używana również w sedanach), a druga to Parametric Jewel w stylu SUV-a Tucson i ciężarówka Santa Cruz. Creta nosi to drugie, ze światłami do jazdy dziennej LED ukrytymi w osłonie chłodnicy. Tylne światła są wyjątkowo dzielone.
„Hyundai Creta jest skierowany do tych, którzy pragną indywidualności, chcą się wyróżniać i wyłamać z norm. Stylistyka Sensuous Sportiness nadaje mu niepowtarzalną prezencję i styl. Jednocześnie jest wyposażony we wszystkie technologie i udogodnienia, które doskonale uzupełniają aktywny, codzienny tryb życia” — powiedział Jeffrey Gan, dyrektor zarządzający ds. handlu detalicznego i dystrybucji w Malezji w firmie Sime Darby Motors.
Pod maską znajduje się wolnossący, czterocylindrowy silnik Smartstream G o pojemności 1,5 litra, mocy 115 KM i momencie obrotowym 144 Nm przy 4500 obr./min. Moment obrotowy przekazywany jest na przednie koła za pośrednictwem inteligentnej przekładni bezstopniowej (IVT, termin Hyundaia oznaczający CVT) z łopatkami przy kierownicy. Do dyspozycji kierowcy są cztery tryby jazdy do wyboru – Eco, Normal, Sport i Smart. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 12 sekund, a prędkość maksymalna to 170 km/h.
Jest tylko jedna specyfikacja o nazwie Plus i zawiera gadżety, takie jak 10,25-calowy cyfrowy zestaw wskaźników; system informacyjno-rozrywkowy z 8,0-calowym ekranem dotykowym z bezprzewodowym systemem Android Auto/Apple CarPlay i rozpoznawaniem głosu; jednostrefowa klimatyzacja automatyczna z tylnymi nawiewami; dostęp bezkluczykowy i uruchamianie przez naciśnięcie; oraz elektroniczny hamulec postojowy z funkcją automatycznego zatrzymania.
Jeśli chodzi o bezpieczeństwo, Creta jest wyposażona w sześć poduszek powietrznych i pakiet aktywnych funkcji bezpieczeństwa Hyundai SmartSense. Pakiet obejmuje asystenta unikania kolizji z przodu iw martwym polu, asystenta utrzymania pasa ruchu, asystenta podążania za pasem ruchu, ostrzeżenie o zjechaniu poprzedzającego pojazdu, asystenta unikania kolizji z tyłu, ostrzeżenie o bezpiecznym wyjeździe i asystenta świateł drogowych. Ten SUV otrzymał pięć gwiazdek w teście zderzeniowym ASEAN NCAP. Istnieją również dwa mocowania fotelików dziecięcych Isofix.
Po raz kolejny Hyundai Creta 2023 kosztuje 149 888 RM, a HSDM obejmuje bezpłatny pakiet rozszerzonej gwarancji na pięć lat lub 300 000 km, a także trzy lata / 50 000 km bezpłatnego serwisu dla pierwszych 150 kupujących. Opcje kolorów obejmują Galaxy Blue Pearl, Titan Grey Metallic, Midnight Black Pearl, Creamy White Pearl i charakterystyczną Dragon Red Pearl, którą widzisz tutaj. Co sądzisz o wyglądzie i opakowaniu Crety?
GALERIA: Hyundai Creta po liftingu, spec. Indonezja
Tagi: Hyundai Creta 2023, Sime Darby Motors