„Zdrowe nawyki to zdrowe uśmiechy” – Iga Świątek namawia, by dbać o zęby

dentonet.pl 20 godzin temu
Zdjęcie: „Zdrowe nawyki to zdrowe uśmiechy” – Iga Świątek namawia, by dbać o zęby


„Zdrowe nawyki to zdrowe uśmiechy” – to hasło przewodnie kampanii marki Oral-B realizowanej we współpracy z Polskim Towarzystwem Stomatologicznym, którą zainaugurowano 1 grudnia podczas konferencji prasowej w warszawskim hotelu Verte. W wydarzeniu wzięły udział ambasadorki kampanii – Iga Świątek, najlepsza polska tenisistka, sześciokrotna zwyciężczyni turniejów Wielkiego Szlema oraz jej siostra lek. dent. Agata Świątek – absolwentka Uniwersytetu Medycznego w Lublinie, w trakcie specjalizacji z periodontologii.

„Zdrowe nawyki to zdrowe uśmiechy” to kampania zainicjowana przez Oral-B i realizowana we współpracy z Polskim Towarzystwem Stomatologicznym. Jej głównym celem jest zwrócenie uwagi na codzienne, proste czynności wykonywane w ramach higieny jamy ustnej, dzięki którym buduje się zdrowe nawyki, korzystnie wpływające nie tylko na zdrowie zębów i dziąseł, ale także całego organizmu.

Kształtowanie świadomości dotyczącej prawidłowej higieny jamy ustnej w społeczeństwie jest wciąż bardzo istotne, bo – jak pokazują statystyki – próchnica jest jednym z najbardziej rozpowszechnionych schorzeń wśród pacjentów w różnym wieku. – Dane nie napawają optymizmem. Ze statystyk krajowego „Monitoringu Zdrowia Jamy Ustnej” prowadzonego przez Ministerstwo Zdrowia wynika, iż frekwencja próchnicy w Polsce jest wciąż bardzo wysoka i rośnie wraz z wiekiem. Największy skok statystyczny liczby przypadków próchnicy występuje niestety u dzieci między 3. a 5. rokiem życia. Wszystko to potwierdza, iż o dobre nawyki trzeba dbać od najmłodszych lat – powiedziała podczas konferencji prof. dr hab. n. med. Marzena Dominiak, prezydent Polskiego Towarzystwa Stomatologicznego.

„Uśmiech jest istotną częścią mojego życia”

W inaugurującej kampanię konferencji prasowej wzięły udział jej ambasadorki – Iga Świątek, najlepsza polska tenisistka w historii, zwyciężczyni 25 turniejów WTA w grze pojedynczej, w tym sześciu turniejów Wielkiego Szlema, dwukrotna laureatka plebiscytu „Przeglądu Sportowego” na najlepszego sportowca Polski oraz jej siostra lek. dent. Agata Świątek – absolwentka Uniwersytetu Medycznego w Lublinie, w trakcie specjalizacji z periodontologii, pracująca na co dzień w gabinecie w Gdańsku.

Jak podkreśliła Iga Świątek, uśmiech jest istotną częścią jej życia, zarówno sportowego, jak i tego poza kortem. – Uśmiech jest istotną częścią mojego życia, zwłaszcza odkąd stałam się trochę bardziej popularna. Jest to dla mnie forma komunikowania się, dzięki niemu mogę nawiązywać relacje z kibicami. Nie zawsze mam dla nich czas na rozmowę, ale wykorzystuję to, iż przez lata dbałam o zęby i teraz mogę w ten sposób dzielić się z nimi emocjami oraz wchodzić w interakcje – powiedziała.

Zwyciężczyni tegorocznego Wimbledonu zaznaczyła również, iż w wyczynowym sporcie pozornie drobne nawyki mogą mieć ogromny wpływ na osiągane wyniki. – Moja praca to nie tylko praca, którą wykonuję na korcie. Muszę mieć do niej holistyczne podejście – do regeneracji organizmu czy do diety, bo to wszystko może przyczynić się do tego, jak długo będzie trwała moja kariera i jak skutecznie będę grała w tenisa. Cieszę się, iż marka Oral-B uświadomiła mi, iż zdrowie jamy ustnej przekłada się na zdrowie całego ciała. Jest to kwestia, która nie zawsze jest poruszana. Cieszę się, iż tak dużo się o tym dowiedziałam i mogę teraz szerzyć tę wiedzę, bo takie zdrowe nawyki to podstawa – dodała.

W ramach kampanii powstały m.in. krótkie filmy edukacyjne, w których prof. dr hab. n. med. Marzena Dominiak i lek. dent. Agata Świątek przedstawiają porady dotyczące higieny jamy ustnej, pomagające budować zdrowe codzienne nawyki. Materiały dla pacjentów będą też publikowane w internetowych kanałach marki Oral-B i PTS-u.

Idź do oryginalnego materiału