Jeśli uważasz, iż twoje prawa konsumenta zostały naruszone, możesz złożyć wniosek z prośbą o informację, poradę lub interwencję do Miejskiego Rzecznika Konsumentów.
Rzecznik zapewnia poradnictwo konsumenckie i informację prawną w zakresie ochrony interesów konsumentów, a w razie potrzeby może podjąć działania celem polubownego zakończenia sporu z przedsiębiorcą.
Rzecznik bezpłatnie rozpatruje wnioski osób zameldowanych w Katowicach lub posiadających Katowicką Kartę Mieszkańca w sprawach sprzedaży towarów i świadczenia usług, niezależnie od sposobu zawarcia umowy:
- w lokalu (w sklepie / w salonie);
- na odległość (przez internet / telefon);
- poza lokalem (np. na pokazie lub w domu).
Pamiętaj o rzeczowym opisie spornej sprawy, ustosunkowaniu się do stanowiska przedsiębiorcy i dołączeniu kopii/skanu dokumentów:
- umowy, paragonu, faktury lub potwierdzenia przelewu,
- zgłoszenia reklamacyjnego – zgłaszanego roszczenia,
- odpowiedzi sprzedawcy.