
Czym kuszą lekarzy?
Doświadczony zespół współpracowników, atrakcyjna lokalizacja i możliwość udziału w szkoleniach – to trzy najbardziej pożądane benefity pozapłacowe pojawiające się w ofertach pracy dla lekarzy.
- HireDoc.com przeanalizował niemal 6 tys. ofert pracy opublikowanych w 2024 r., zwracając uwagę na najpopularniejsze benefity pozafinansowe
HireDoc.com to portal pracy dla branży medycznej – w każdej ofercie, poza podstawowymi informacjami o wynagrodzeniu i formie zatrudnienia, są także dodatkowe, mające zachęcić specjalistów do nawiązania współpracy z konkretnymi firmami.
Analiza tej sekcji pozwoliła odpowiedzieć na pytanie, jak wygląda „employer branding” w polskich podmiotach medycznych.
Czym kusi się kandydatów?
Co czwarty podmiot zachęca do pracy w doświadczonym zespole
Najpopularniejszym benefitem pozafinansowym oferowanym kandydatom do pracy w branży medycznej jest możliwość dołączenia do wykwalifikowanego zespołu. Profesjonalne wsparcie ze strony zespołu, kolegów lub przełożonego wymieniono w co czwartej ofercie pracy. Wsparcie często łączyło się z obietnicą rozwoju zawodowego, ofertą pracy w przyjaznym, otwartym na dzielenie się wiedzą środowisku i możliwościami wymiany doświadczeń z kompetentnym zespołem.
Nieco rzadziej – w jednej na sześć ofert pracy – pojawiły się informacje o oferowanych szkoleniach.
Możliwość podnoszenia kwalifikacji, korzystając ze szkoleń, warsztatów i kursów to trzeci najczęściej wymieniany benefit w ofertach pracy.
Na drugim miejscu znalazła się lokalizacja placówki.
Lokalizacja – którą określono jako prestiżową, atrakcyjną, blisko centrum miasta i dobrze skomunikowaną – wymieniona była jako atut w co piątym ogłoszeniu o pracy dla lekarzy i specjalistów.
Pracodawcy w ofertach podkreślili nie tylko na samo umiejscowienie gabinetu, ale również jego szczegółowe wyróżniki – w 5 proc. ofert pracy pisano o recepcji, w trzech na sto wspominano o klimatyzacji, a w niektórych ogłoszeniach pojawiała się nawet wzmianka o dostępności windy.
Lokalizacja w centrum to także wyzwanie związane z parkowaniem.
Pracodawcy kusili więc lekarzy dostępnością miejsc (często w podziemnych, strzeżonych garażach) – parking jako benefit pojawił się w co dziesiątej ofercie pracy.
Zarządzający chwalili się także tym, że oferują profesjonalne systemy zarządzania wizytami i kontaktem z pacjentem.
W jednej na siedem ofert pracy wspominano o profesjonalnym wsparciu administracyjno-informatycznym.
Dodatkowe zachęty
Benefity uznawane popularniejsze w pozamedycznych ofertach pracy, w lekarskich ogłoszeniach pojawiały się sporadycznie – w poniżej 5 proc. pisano o opiece medycznej, w 0,5 proc. o samochodach służbowych.
Raport „Benefity w ofertach pracy dla lekarzy i specjalistów” powstał na podstawie analizy treści 5808 ofert pracy opublikowanych na portalu HireDoc.com od kwietnia do grudnia 2024 r.
Przeczytaj także: „Ile w kieszeni medyka od lipca 2025 r.”.